Mount Power panstwowe zaklady inzynierii Index pas słucki passat blue paweł herod
 

Oferty banków – lokaty, kredyty, waluty

Temat: Polski Przemysł Zbrojeniowy - lista zakładów
...Lubelska Wytwórnia Samolotów "Lange i Laśkiewicz" (zakład istniejący od 1920r.), Doświadczalne Zakłady Lotnicze, "Avia" - Wytwórnia Silników. Wyniki całego polskiego przemysłu lotniczego w latach 1934 - 1939 wyrażały się w wyprodukowaniu 2034 samolotów, w tym 864 bojowych - resztę stanowiły samoloty szkolne i sportowe. Dostawcą sprzętu technicznego dla wojska stały się utworzone w 1928r. w Warszawie Państwowe Zakłady Inżynierii (PZInż). W skład PZInż weszły najpierw: Wytwórnia Samochodów (dawne Centralne Warsztaty Samochodowe), Wytwórnia Łączności, Wytwórnia Saperska, Stocznia i Zakłady w Modlinie, a nieco później Fabryka Samochodów i Fabryka Metalurgiczna w Czechowicach - "Ursus" filia pod Warszawą oraz Fabryka Silników i Armatur w Warszawie. Początek działalności PZInż przypadł na okres wielkiego...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=14159



Temat: Polskie wojska zmot-potrzebne?
...autobusy (model AW) 1935 - pozbawienie spółki Polski Fiat wyłączności w produkcji i sprzedaży samochodów licencyjnych wytwarzanych przez PZInż. Spowodowało to powstanie innych montowni, jak np. Lilpop, Rau i Loewenstein - montującej samochody Chevrolet, Buick i Opel (Warszawa, ul. Bema 63); marzec 1935 - rusza taśma montażowa zakładów PZInż., łącznie wyprodukowano po 1200 samochodów ciężarowych model 621 i osobowych Polski Fiat 508; 1936 - Państwowe Zakłady Inżynierii w Warszawie budują serię prototypową lekkich samochodów terenowych PZInż. 303 w dwóch wersjach: tzw. szybkiej z otwartym osobowym nadwoziem i ciężarowej o dopuszczalnej masie ładunku 800 kg. Silnik Fiat 118A był identyczną, jak stosowany do napędu Polskich Fiatów 518 i 618. Konstruktorem podwozia był inż. Jerzy Werner; 1937 - Fiat prowadzi montaż samochodów Topolino 500, Fiat 1100 i 1500, a umowa...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=9030


Temat: TKS
...zapas amunicji 1200-1500 szt. Pancerz - 3-7 mm Prędkość max - 45 km/h Zasięg - 150 km Zbiornik paliwa - 60 l Silnik - gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy, typ. Ford A, o mocy 40 KM, chłodzony wodą. Wymiary - długość 2.36m, szerokość 1.69m, wysokość 1.05m, prześwit 0.30m. Tankietka TK-3 Po próbach tankietek TK-1 i TK-2 wprowadzono kilka zmian nadając nowemu prototypowi oznaczenie TK-3, i to on został zatwierdzony do produkcji seryjnej. Państwowe Zakłady Inżynierii rozpoczęły produkcję tankietek TK-3 w 1931r., wyprodukowano kokło 300 szt. W porównaniu z tankietkami angielskimi i francuskimi, polska TK-3 przy prawie identycznym ciężarze i wymiarach miała grubszy pancerz, i większą prędkość. Tankietki TK-3 nie miały armat, lecz były uzbrojone w jeden karabin maszynowy. Budowano takrze gąsienicowe przyczepki do tankietek TK, słóżące do przewozu amunicji i...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=12653


Temat: Sokół 1000
...stagnacji w porozbiorowej Polsce, jak też stworzenie solidnych podwalin pod nowy motocykl. Tak mało i tak wiele zarazem... M III czy M 111? W 1931 roku - jeszcze podczas produkcji CWS M55 - zadecydowano o konieczności stworzenia nowego ciężkiego motocykla dla wojska. Podjęto prace mające na celu optymalizację M55, by określić jego możliwości pod względem wprowadzenia do seryjnej produkcji. Pomimo panującego kryzysu gospodarczego PZInż. ( Państwowe Zakłady Inżynierii), w którego skład wchodziły Centralne Warsztaty Samochodowe (CWS), mogły pracować nieprzerwanie. Pozwalały na to dotacje państwa chcącego pozyskać pojazd przeznaczony specjalnie do celów wojskowych. Wojskowe przeznaczenie było bezsprzecznym priorytetem, jaki przyświecał powstawaniu motocykla CWS M III nazwanego później, niemal przypadkiem, CWS M 111 Sokół 1000. Wyznacznik taki obligował...
Źródło: sportbb.pl/viewtopic.php?t=3742


Temat: Co można było zrobić, aby nie było tego forum?
...4 tys. sztuk dwu-trzytonówek. Jeszcze kolumny w dyspozycji dowódców armii oraz grup operacyjnych - dalsze ok. tysiąca sztuk. Do tego wszystkiego dochodzą samochody osobowe, motocykle, cysterny itp. Akurat z osobowymi i motocyklami najmniejszy problem. Było ich w kraju odpowiednio : ponad 31 tys. i ponad 12 tys. sztuk. Również wojsko posiadało parę tysięcy tych pojazdów. Nasze możliwości produkcyjne wcale nie były takie małe w tej dziedzinie. Państwowe Zakłady Inżynierii nie produkowały nawet "na pół gwizdka" samochodów ciężarowych. Produkowały tyle, ile zamówiło wojsko w zasadzie. A że WP zamawiało mizerne ilości....W tym czasie bodajże powstała w PZInż. linia produkcyjna o wydajności 10 tys. sztuk ciężarówek rocznie. Lilpop montował 3-tonowe Chevrolety, a z początkiem 1939 zaczął dostarczać te samochody armii już nie tylko z montażu, ale też i z...
Źródło: 1939.pl/fn/viewtopic.php?t=296


Temat: Ciekawe aukcje na Allegro
CWS to nazwa zakładu czyli Centralne Warsztaty Samochodowe. Pierwszym motocyklem wytwarzanym przez ten zakład, był własnie CWS M55 potem zmodernicowany motocykl nosił symbol CWS M 111, gdy zakłady zmieniły nazwe na PZInż ( Państwowe Zakłady Inżynierii) stosowano nazwę handlową Sokół 1000. CWS to poprostu Sokół
Źródło: kresofe.forum.motocyklowe.org/viewtopic.php?t=1148


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl